KZO: ဆရာ ဆရာ... ကမာၻႀကီးက လံုးတယ္ဆိုတာ တကယ္ပဲလား...
HTN: မေနာက္ေကာင္းဘူးေလ ဆရာ... လံုးပါတယ္ဆိုတာ အလယ္တန္းေလာက္ကတည္းက သင္ခဲ့ရတယ္ေလဗ်ာ...
KZO: အာ... ဟုတ္ဘူးေလ... အဲဒါကို ဘယ္လို သက္ေသျပမတုန္းဗ်... Photoshop က ဘာမဆို ဖန္ဆင္းႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ကမာၻႀကီးလံုးတာကို သက္ေသျပစမ္းဆရာ...
HTN: အင္း... ဘယ္လိုမ်ား ျပရမတုန္းဗ်ာ... သိၿပီ... ဒီလိုဗ်... Photoshop မွာ Polar Coordinates ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒါဟာ ေျဖာင့္ေနတဲ့ ပံုကို ေကြးေနတဲ့ပံု၊ ခံုးေနတဲ့ပံု၊ လံုးေနတဲ့ ပံုေတြ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္တယ္ဗ်...
HTN: မေနာက္ေကာင္းဘူးေလ ဆရာ... လံုးပါတယ္ဆိုတာ အလယ္တန္းေလာက္ကတည္းက သင္ခဲ့ရတယ္ေလဗ်ာ...
KZO: အာ... ဟုတ္ဘူးေလ... အဲဒါကို ဘယ္လို သက္ေသျပမတုန္းဗ်... Photoshop က ဘာမဆို ဖန္ဆင္းႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ကမာၻႀကီးလံုးတာကို သက္ေသျပစမ္းဆရာ...
HTN: အင္း... ဘယ္လိုမ်ား ျပရမတုန္းဗ်ာ... သိၿပီ... ဒီလိုဗ်... Photoshop မွာ Polar Coordinates ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒါဟာ ေျဖာင့္ေနတဲ့ ပံုကို ေကြးေနတဲ့ပံု၊ ခံုးေနတဲ့ပံု၊ လံုးေနတဲ့ ပံုေတြ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္တယ္ဗ်...

KZO: ဟုတ္လားဆရာ... ဒါဆိုလည္း အခု လုပ္ျပဗ်ာ...
HTN: ဟုတ္တယ္။ အဲဒီ Effect ကိုသံုးၿပီး ခင္ဗ်ား႐ိုက္ထားတဲ့ ေျဖာင့္ေနတဲ့ ဓာတ္ပံုကို ခံုးသြားေအာင္ ဖန္တီးလို႔ ရတယ္ဗ်ာ... ဒီေနရာမွာ အဓိက သိထားရမယ့္ အခ်က္ ၂ ခ်က္ရွိတယ္။
၁) ကမာၻႀကီးက စက္ဝိုင္းလို လံုးေနတာ။ ဘဲဥပံု မဟုတ္ဘူး။ အေပၚကလို အလ်ားအနံ မညီတဲ့ ပံုကို Polar Effect ထည့္လိုက္ရင္ ဘဲဥပံုထြက္လာမယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္မယ့္ ဓာတ္ပံုက စတုရန္းပံု ျဖစ္ေနရမယ္။
၂) ေနာက္တစ္ခ်က္က စက္ဝိုင္းပံုဆိုတာ စတဲ့ေနရာနဲ႔ ဆံုးတဲ့ေနရာက တစ္ဆက္တည္းေလ... ဒါေၾကာင့္ ခံုးမယ့္ပံုရဲ႕ အစနဲ႔ အဆံုးဟာလည္း ဆက္ေနရမယ္။ အေကာင္းဆံုးက ပံုကို မခံုးခင္ကတည္းက ဆက္ထားတာ ေကာင္းတယ္။ ခံုးၿပီးမွ ဆက္လည္း ရေတာ့ ရတယ္။
KZO: ဟုတ္ပါၿပီ ဆရာ... ဒါေပမဲ့ ပထမအခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္းေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ...
HTN: ဘယ္လိုတုန္းဗ်။
KZO: သိပၸံက လက္ရွိတိုင္းတာခ်က္အရ ကမာၻႀကီးဟာ တိတိပပ မလံုးဘူးဆိုပဲဗ်… သူတို႔က ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ဝင္႐ိုးစြန္းေတြကို တိုင္းတာမွာ...
HTN: ေတာ္... ေတာ္... ဆရာ... ခင္ဗ်ားေျပာသေလာက္ႀကီးလည္း ဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ... ကဲဗ်ာ... က်ဳပ္က ဆရာလား ခင္ဗ်ားက တပည့္လား...
KZO: အာ... ဆရာက ဆရာပါ ဆရာရယ္... ကဲကဲ ဆက္ေျပာဗ်ာ...
HTN: အင္း... ခုဓာတ္ပံုနဲ႔ နမူနာျပမယ္ဗ်ာ... ပင္လယ္ကမ္းေျခသြားတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ Panorama လုပ္ဖို႔ဆိုၿပီး ႐ိုက္ထားတာဗ်ာ။
HTN: ဟုတ္တယ္။ အဲဒီ Effect ကိုသံုးၿပီး ခင္ဗ်ား႐ိုက္ထားတဲ့ ေျဖာင့္ေနတဲ့ ဓာတ္ပံုကို ခံုးသြားေအာင္ ဖန္တီးလို႔ ရတယ္ဗ်ာ... ဒီေနရာမွာ အဓိက သိထားရမယ့္ အခ်က္ ၂ ခ်က္ရွိတယ္။
၁) ကမာၻႀကီးက စက္ဝိုင္းလို လံုးေနတာ။ ဘဲဥပံု မဟုတ္ဘူး။ အေပၚကလို အလ်ားအနံ မညီတဲ့ ပံုကို Polar Effect ထည့္လိုက္ရင္ ဘဲဥပံုထြက္လာမယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္မယ့္ ဓာတ္ပံုက စတုရန္းပံု ျဖစ္ေနရမယ္။
၂) ေနာက္တစ္ခ်က္က စက္ဝိုင္းပံုဆိုတာ စတဲ့ေနရာနဲ႔ ဆံုးတဲ့ေနရာက တစ္ဆက္တည္းေလ... ဒါေၾကာင့္ ခံုးမယ့္ပံုရဲ႕ အစနဲ႔ အဆံုးဟာလည္း ဆက္ေနရမယ္။ အေကာင္းဆံုးက ပံုကို မခံုးခင္ကတည္းက ဆက္ထားတာ ေကာင္းတယ္။ ခံုးၿပီးမွ ဆက္လည္း ရေတာ့ ရတယ္။
KZO: ဟုတ္ပါၿပီ ဆရာ... ဒါေပမဲ့ ပထမအခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္းေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ...
HTN: ဘယ္လိုတုန္းဗ်။
KZO: သိပၸံက လက္ရွိတိုင္းတာခ်က္အရ ကမာၻႀကီးဟာ တိတိပပ မလံုးဘူးဆိုပဲဗ်… သူတို႔က ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ဝင္႐ိုးစြန္းေတြကို တိုင္းတာမွာ...
HTN: ေတာ္... ေတာ္... ဆရာ... ခင္ဗ်ားေျပာသေလာက္ႀကီးလည္း ဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ... ကဲဗ်ာ... က်ဳပ္က ဆရာလား ခင္ဗ်ားက တပည့္လား...
KZO: အာ... ဆရာက ဆရာပါ ဆရာရယ္... ကဲကဲ ဆက္ေျပာဗ်ာ...
HTN: အင္း... ခုဓာတ္ပံုနဲ႔ နမူနာျပမယ္ဗ်ာ... ပင္လယ္ကမ္းေျခသြားတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ Panorama လုပ္ဖို႔ဆိုၿပီး ႐ိုက္ထားတာဗ်ာ။

HTN: အဲဒါကို အစနဲ႔ အဆံုးကို ဆက္ရမယ္ဗ်... ဒါမွ သဘာဝက်မွာ...
KZO: ဟုတ္ ဆရာ...
HTN: ဒီလိုဆက္ဖို႔အတြက္ ပံုကို Filter > Other > Offset နဲ႔ အစြန္းႏွစ္ဘက္ကို အလယ္ကို ေရႊ႕လိုက္မယ္... ခု က်ေနာ့္ပံုက 2400 x 750 pix ဆိုေတာ့ကာ Horizontal ကို 1200 Pix ေရႊ႕လိုက္မယ္ဗ်ာ... ဒါဆိုရင္ ဒီေအာက္ကလိုမ်ိဳး ျမင္ရမယ္ဗ်ာ...
KZO: ဟုတ္ ဆရာ...
HTN: ဒီလိုဆက္ဖို႔အတြက္ ပံုကို Filter > Other > Offset နဲ႔ အစြန္းႏွစ္ဘက္ကို အလယ္ကို ေရႊ႕လိုက္မယ္... ခု က်ေနာ့္ပံုက 2400 x 750 pix ဆိုေတာ့ကာ Horizontal ကို 1200 Pix ေရႊ႕လိုက္မယ္ဗ်ာ... ဒါဆိုရင္ ဒီေအာက္ကလိုမ်ိဳး ျမင္ရမယ္ဗ်ာ...

အဲဒီအလယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဆက္ရာကို Clone Stamp, Healing Brush, Patch စတာေတြနဲ႔ အဆင္ေျပသလို ဖုံးလိုက္မယ္ဗ်ာ...
KZO: ဒါဆိုရင္ ဓာတ္ပံုကို ႐ိုက္တဲ့အခါ အစနဲ႔ အဆံုး ဆက္ေနရမွာေပါ့... ဆရာ...
HTN: အဟုတ္ေပါ့ဗ်ာ... အေကာင္းဆံုးက တပတ္လည္ ၃၆၀ ဒီဂရီ ျပည့္ေအာင္သာ ႐ိုက္လိုက္ဗ်ာ... ခုက်ေနာ့္ပံုက အဲလို႐ိုက္လာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ဒါေပမယ့္ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ဗ်ာ... ဓာတ္ပံုရဲ႕ ဘယ္ဘက္အစနဲ႔ ညာဘက္အဆံုး ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ကၽြန္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ခုလိုပဲ အာဖ်ံကြီးၿပီး ဖံုးလိုက္လို႔ ရတာေပါ့ ဆရာရယ္...
KZO: ဒါဆိုရင္ ဓာတ္ပံုကို ႐ိုက္တဲ့အခါ အစနဲ႔ အဆံုး ဆက္ေနရမွာေပါ့... ဆရာ...
HTN: အဟုတ္ေပါ့ဗ်ာ... အေကာင္းဆံုးက တပတ္လည္ ၃၆၀ ဒီဂရီ ျပည့္ေအာင္သာ ႐ိုက္လိုက္ဗ်ာ... ခုက်ေနာ့္ပံုက အဲလို႐ိုက္လာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ဒါေပမယ့္ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ဗ်ာ... ဓာတ္ပံုရဲ႕ ဘယ္ဘက္အစနဲ႔ ညာဘက္အဆံုး ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ကၽြန္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ခုလိုပဲ အာဖ်ံကြီးၿပီး ဖံုးလိုက္လို႔ ရတာေပါ့ ဆရာရယ္...

HTN: ဒီအဆင့္ၿပီးရင္ ပံုကို
ေလးေထာင့္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္ဗ်ာ... မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဆရာ့ကမာၻႀကီးက
ဝက္အူေခ်ာင္းလို ရွည္လေမ်ာ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္ဆရာ...။ လြယ္ပါတယ္ဗ်... Image
> Image Size ဒါမွမဟုတ္ Ctrl + Alt + I ကို ႏွိပ္လိုက္ဆရာ...

HTN: အဲဒီမွာ ပံုကို အခ်ိဳးဖ်က္မွာ
ျဖစ္တာေၾကာင့္ Constrain Proportion ဆိုတာကို ျဖဳတ္ထား (Un check) ၿပီးရင္
ပံုရဲ႕ Width မွာ 750 Pix လို႔ ႐ိုက္ၿပီး ေျပာင္းလိုက္ရင္
စတုရန္းပံုျဖစ္သြားတာေပါ့ ဆရာ...

KZO: အဲဒါကို Filter > Distort > Polar Coordinate ဆိုရင္ ရၿပီေပါ့ ဆရာ...
HTN: ဟုတ္... အဲ... ဟုတ္ေသးဘူး... တစ္ဆင့္ က်န္ေသးတယ္ဗ်... ခုနကတုန္းက အထက္မွာ POLAR TEXT ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေကြးျပတုန္းက ဆရာေတြ႕လား... သူက စာလံုးကို အေပၚဘက္ကို ေကြးတင္သလိုမ်ိဳး ပံုကို ေကြးလိုက္တာဗ်...
KZO: ဟုတ္တယ္ဆရာ... ခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တာက ဗဟိုခ်က္တစ္ခုကေန ကမာၻႀကီးက ကားထြက္ေနတာကို လိုခ်င္တာေလ... ဒါေၾကာင့္ ပံုကို အရင္ဆံုး လွည့္ရမယ္ဗ်... ဒါေၾကာင့္ Image > Rotate Canvas နဲ႔ ပံုကို 180 ဒီဂရီ လွည့္ၿပီး ေစာက္ထိုးလုပ္မယ္ဗ်ာ...။
HTN: ဟုတ္... အဲ... ဟုတ္ေသးဘူး... တစ္ဆင့္ က်န္ေသးတယ္ဗ်... ခုနကတုန္းက အထက္မွာ POLAR TEXT ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေကြးျပတုန္းက ဆရာေတြ႕လား... သူက စာလံုးကို အေပၚဘက္ကို ေကြးတင္သလိုမ်ိဳး ပံုကို ေကြးလိုက္တာဗ်...
KZO: ဟုတ္တယ္ဆရာ... ခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တာက ဗဟိုခ်က္တစ္ခုကေန ကမာၻႀကီးက ကားထြက္ေနတာကို လိုခ်င္တာေလ... ဒါေၾကာင့္ ပံုကို အရင္ဆံုး လွည့္ရမယ္ဗ်... ဒါေၾကာင့္ Image > Rotate Canvas နဲ႔ ပံုကို 180 ဒီဂရီ လွည့္ၿပီး ေစာက္ထိုးလုပ္မယ္ဗ်ာ...။

HTN: အဲဒါၿပီးရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ Filter
> Distort > Polar Coordinates ကိုသြားလို႔ ရၿပီဗ်ာ... အဲဒီမွာ...
Rectangular to Polar ဆိုတာကို ေရြးလိုက္ရင္ ဆရာလိုခ်င္တဲ့ ကမာၻခံုးႀကီး
ရၿပီေပါ့ဗ်ာ...

KZO: အဟား... မိုက္ပါ့ဆရာ... Fish Eye Lens နဲ႔ ႐ိုက္ထားသလိုလို ဘာလိုလိုပဲ...

HTN: အင္းဗ်... အဓိကက သေဘာတရားကို သိဖို႔ပဲ... အဲဒါဆိုရင္ ဆရာ ႀကိဳက္သေလာက္ ဓာတ္ပံုေတြကို ခံုးလို႔ ရၿပီေပါ့ဗ်ာ…




KZO: ဟုတ္ၿပီဗ်ာ... ခုခ်ိန္က စၿပီး လံုးေနတဲ့ကမာၻႀကီးကို Photoshop နဲ႔ လံုးေနေၾကာင္း သက္ေသျပမယ္ဗ်ိဳ႕...
HTN: ဟား... ဟား... သူ႔ဘာသာ ေနပါေစဗ်ာ... သြားမလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာရယ္...။
KZO: ဟား ဟား… ဟား...
HTN: ဟား... ဟား... သူ႔ဘာသာ ေနပါေစဗ်ာ... သြားမလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာရယ္...။
KZO: ဟား ဟား… ဟား...
No comments:
Post a Comment